7 feb. 2009

...En usel buktalare


Jag har haft en trevlig kväll i lag med mina barn och deras utvalda. Melodifestivalen gick oss saligen förbi. Hipp hipp hurra. Istället ägnade vi oss åt mat och spel. Helt hysteriskt hette spelet och det gjorde verkligen själ för namnet.
Man skulle gissa ord utifrån diverse ledtrådar och under tiden kunde man åka på diverse åläggande så som att, varje gång du skulle prata så var du tvungen att börja med ordet säkert, eller inte för att jag vill skryta eller nåt liknade. Det var svårt att komma ihåg och renederade i många skratt. Ibland blev det ett åläggande som drabbade alla, så som att försöka buktala allt man sa. Jag var urusel på att buktala så jag fick se till att dölja munnen så fort jag vill uttryck mig.

Men mitt i alla hysteriska skratt och vansinnigheter så var det jag som vann!!!! vet inte riktigt hur det gick till men det kändes rätt skönt i alla fall.

Förresten hur gick det med melodifestivalen???? Det missade jag helt.

Inga kommentarer: