6 feb. 2009

...Äntligen fredag


Ååååh vad skönt. Det är fredag. Den här veckan har det verkligen varit full fart både på jobb och hemma. Så nu ska det verkligen bli skönt att fira helg.
Imorgon ska jag åka med dottern till IKEA, hon villa ha hjälp med att handla lite nya möbler till barnbarnets rum och det är klart man ställer upp. Sen är det ju alltid roligt att se om de fått in nåt nytt sen sist.

Kvällen blir hos den andra dottern, tacos och melodifestivalkväll. Fast jag nöjer mig nog med taco, det där med melodifestivalen lämnar jag till de andra. Det var många år sedan jag slutade se det jippot.

Jag tror jag gav upp det året svalorna häckade sig till vinst. Det var ju telefonarna som skulle ha vunnit det visst ju varenda kotte ute i stugorna. Men nej, experterna blev väl impade av de svalliknande brösten i texten och fördrog Claes och Göran före ABBA.
Är det någon som kan förstå det???
Det var då jag insåg att den där tävlingen följde inte min smak eller mina regler och var därför inget för mig.

Så för mig blir det en festlig men inte festivalig lördag.

Inga kommentarer: