4 sep. 2008

....vådan av ett tomrum för mycket..........



Vad ett mellanslag för mycket kan ställa till det. Skulle byta e-postadress på IKEA:s hemsida och det blev ju naturligtvis krångel med det (Murphy's law). Jag försökte då skicka ett mail till IKEA för att få hjälp. Naturligtvis protesterade e-posten och påstod att jag var tvungen att skriva något i meddelandefältet. Jag hade ju skrivit mitt meddelande, en hel berättelse om mitt problem.
Då vara det bara att försöka ringa...... f-n vad jag hatar telefoner. Efter en lång tid kopplandes hit och dit och tillbaka till början igen fick jag till slut ett telenummer till IT-support. Yes.....tänkte jag.
"Numret har upphört" hördes en röst..... Neeeeeeeejjjjjjjj. Jag gav upp.

När jag studerade mitt meddelande, som jag försökt skicka till IKEA, såg jag plötsligt att jag fått in ett extra mellanslag allra först i meddelandet. Och då trodde den dumma e-posttjänsten att meddelande fältet var tomt. Jag tog bort mellanslaget och sen var det bara att skicka meddelandet. Hallelulja......
Men det var en svettig eftermiddag....

Murphy's laws

  • If anything can go wrong, it will
  • If there is a possibility of several things going wrong, the one that will cause the most damage will be the one to go wrong
  • If anything just cannot go wrong, it will anyway
  • If you perceive that there are four possible ways in which something can go wrong, and circumvent these, then a fifth way, unprepared for, will promptly develop
  • Left to themselves, things tend to go from bad to worse
  • If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
http://www.murphys-laws.com/murphy/murphy-true.html spana in den här sidan. Recept mot hysterisk optimism.

Inga kommentarer: