6 sep. 2008

....regn, vin, regn o mer vin.....


Huuu en sån lördag. Jag hade äntligen bestämt mig för att sälja mina saker på en "bakluckeloppis". Ägnade fredagen åt förberedelser, vaknade i morse till en grååååå himmel. Äsch.... det klarar sig nog tänkte jag. Packade "bubblan" full och drog iväg.
Sen kom regnet...... suck ......sakerna blev våta och tänkta köpare uteblev. Det var fler som ville köpa min bil än de saker som var till salu. Min pärla är inte till salu. Den är min ögonsten, VW 1302 årsmodell 72, skattefri, billig försäkring och fylld av körglädje. Ja ja, den sakanar alla moderniteter som modern bilar har så som fläkt- och värmesystem och lite annat. Men allt det kompenseras upp av den charm som bilen har....... Jag älskar min bil......
Gav upp min försäljning när det började bli översvämning i bagageutrymmet, åkte till bolaget och köpte vin istället.... (mycket roligare).
Så nu sitter jag hemma, drinker vin och tittar på regnet utanför..... Vilken lördag. Jag klarar mig bra utan en repris på den.....

Inga kommentarer: