8 sep. 2008

....hurra för mänskligheten.....



Idag har jag återfått mitt förtroende för medmänsklighet. Efter ett antal trassligheter tidigt i våras av ekonomisk natur, med två bottenkörda krediter som följd, har jag på olika sätt försökt omsätta dessa i ett vanligt lån. Det har dock varit utsiktslöst med motiveringen: Du jobbar bara halvtid, du tjänar för lite.
Jag tjänade tydligen inte för lite för att få kreditkort med dyra räntor!!! Medans ett vanligt lån med avbetalningsplan och lägre ränta var omöjligt för mig att få.
Nu anser jag att jag har en välutvecklad analysförmåga och en god portion av fantasi. Men ingen av de förmågorna hjälpte mig att förstå ovanstående resonemang......och nedförsbacken fortsatte.

Och så idag, idag, idag.....ja jösses idag satt jag öga mot öga med en ekonomisk rådgivare på banken och dååå gick det bra att få ett medlemslån...wow...lång tid och låg ränta. Nu kan jag äntligen börja se framåt.

Tack banken.....Och tack :Foto: www.fotoakuten.se . för bilden.....

Inga kommentarer: