8 maj 2008

Jaha!!!....så kom den i alla fall.....


....skrivkrampen. Öppnade bloggen igår för att skriva ett inlägg men icke.....det gick bara inte. Inte för att jag saknade ämnen, snarare att de var för många och jag kunde inte koncentrera mig på ett. Jag undrar vad det är som händer när man får skrivkramp.....några proffs som skriver hävdar att det beror på dålig självdisiplin andra på utebliven musa. Vad gör man då om man inte har varken självdisiplin eller besök av musan.

Ja jag kan i alla fall helt strunta i att skriva, det är ju inte som jag lever på skrivandet....som tur är.

Just nu är mina tankar på Gotland. Radion gör inget annat än pumpar ut reklam om att åka till Gotland i sommar. Gotland har en särskild plats i mitt hjärta. Det är en välsignad plats på jorden där jag, så fort jag klivit av båten, känner förvandligen. Jag blir lugnare, gladare och vill alldrig mer åka därifrån när jag väl satt ner foten på denna ö.

Och med löneförhöjningen från staten är nu en resa, som jag trodde inte var möjlig, helt plötsligt väldigt möjlig. Så, i höst bär det av. Då far den här töisi över sjoen................


Bild: ....midsommar i Gothem.........

Inga kommentarer: