17 feb. 2009

...pigg som en spigg....



En månad har nu gått sen jag började med LCHF-kosten. Resultat: Nja...vågen har inte rört sig mycket men jag är så förbaskad pigg.
Full av energi, jobbet går som en dans och det tar faktiskt inte ens emot att städa...Ha ha....

Detta är den första kostomläggningen som jag känner att jag har väldigt lätt för att hålla. Och jag har provat många. Det har varit viktväktar-dieter i flera omgångar, det har varit andra super-dieter. Men alla har varit ett kämpande från morgon till kväll. Ständigt hungrig. Hjärnan har under dessa dieter alltid varit fokuserad på det jag INTE fått äta.

Nu, äter jag gott även om det fortfarande är för stora portioner (lite skadad sen tidigare dieter då jag är livrädd för att gå hungrig) och hjärnan bryr sig inte ett dugg om vad jag inte får äta.

Mest förvånad är jag över att jag klarar mig utan mackor, det hade jag inte trott för en månad sen.

Apeltes quadracus, Inte är han vacker, spiggen. Men han ju vara pigg ändå.

Inga kommentarer: