19 jan. 2009

....Mirakelmedlet





Citron, vilken fantastisk frukt. Det finns så mycket jag kan göra med den. Den smaksätter min mat. Den smaksätter mitt kolsyrade vatten (vilket jag inte kan leva utan).

Men framförallt, den tar bort dålig lukt. Jag har provat det förut i kylskåpet när något obestämbart gömt sig längst bak i grönsakslådan och börjat lukta. Då fungerade det utmärkt. Och nu kan jag intyga att det även biter på den värsta brandlukten också.
Sprayade koncentrerad citron i min bil, som luktade apa efter gårdagens lilla brand, och det hjälpte. Nu luktar den (nästan) fräscht igen. Lite mer behandling krävs nog.
Ska åka, förlåt gå menar jag, till macken och införskaffa en, eller ett par, sådana där doftgranar med citrondoft så blir det nog bra sen.

Tack för att det finns citroner!!!

Inga kommentarer: