4 nov. 2008

.....Slöseri....


Det damp ner ett brev från Svenska Postkodlotteriet i brevlådan i dag. Jag är inte prenumerant i detta lotteri men öppnar naturligtvis brevet av ren nyfikenhet.

Där stod en massa argument över varför just jag skulle börja prenumerera. Den skulle ju snart vara dax för mitt område att vinna menade dom.
Och det är ju möjligt men det är lika möjligt att det inte är det och antagligen troligare.

Men sen blev jag arg. I mitt kuvert låg mitt alldeles egna postkodlotteriplastkort. Varför då? Jag är ju inte prenumerant. Varför har de skickat ett plastkort till mig? Jag tänkte snabbt igenom hur många plastkort de tryckt upp och skickat ut alldeles i onödan. Vad är det för tänk?
Miljöslöseri, det är vad det är. Fyyy, fyyy, fyyy. Jag undrar vad WWF säger om det? De jobbar för en renare miljösmartare värld och postkodlotteriet stödjer dem. (genom att trycka upp plastkort i massor som bara kastas) Är det miljösmart??????

Inga kommentarer: