31 okt. 2008

...vad gör man med en vän man inte kan ha.....


Nu blir det gnällblogg.

Jag är deppig för att jag inte kan ha kvar min hund som jag nyss fick tillbaka.
Det gick inte så bra som jag trodde det skulle göra.

Vad gör man då med en älskad vän som man inte vill bli av med men måste, både för hennes och min skull. Vänner som inte längre fungerar som vänner kan vara nog så svårt att göra sig av med. Man försöker i det längsta att hitta tillbaka till vänskapen innan man inser att, kanske har man vuxit ifrån varann.
Men en vän som är en otroligt go vän. Hur ska man kunna göra sig av med den vänskapen.

Ja, jag tycker synd om mig själv, det är klart jag gör. Blir f-rbannad på kroppen som sviker så att jag måste svika min vän. F-n.

Mitt hopp står till, för henne, en ny god vän som kan tillgodose hennes behov. Mina får stå åt sidan.

Inga kommentarer: