11 sep. 2008

....för mycket..........


För mycket, ja det finns faktiskt för mycket. Vad? Undrar du nu. Svamp, det finns fööööör mycket svamp i skogen. Kan det vara för mycket? Ja, jag menar att det kan vara föööör mycket.

Jag är född i vågens tecken. Vågar har svårt att välja. Jag köper ingen kvällstidning för jag kan aldrig bestämma mig för om jag ska köpa Aftonbladet eller Expressen. Så det blir ingen.

När jag nu kommer ut skogen, som i år kryllar av goda svampar, så kan jag inte bestämma mig för vilka som ska få ta utrymmet i min korg. Har funderat på att skaffa större korg. Men vad tusan man ska orka bära hem det också för att inte tala om orka rensa, förvälla och ha plats i frysen.

Kontentan är, DET FINNS FÖÖÖR MYCKET.

Det här blogginlägget ska jag läsa och oja mig över nästa år när svampen troligtvis helt uteblir......

© foto/bild: Michael Krikorev

Inga kommentarer: