28 maj 2008

...fy f-n vad det här var bra.....


....en minisemester till Tallin.

Så var man hemma igen och fantastiskt nöjd. Det var ett tag sen jag åkte med kryssningsbåtarna som far mellan Stockholm, Mariehamn, Helsingfors och några ställen till. Vad jag minns så var båtarna bemannade med stressad personal som absolut inte ville han några frågor. Maten ombord var hoppkastad för att se ut som det var så mycket som möjligt och inte tilltalade smaklökarna precis......den talade inte med smaklökarna alls föresten vad jag minns.....fel språk kanske. Stökiga och bråkiga sovplatser.......man kan tro att man redan då (för ca 20 år sedan) var för gammal för de där resorna.


Men nu!!!....Nu var det skillnad. Åkte med Viking Cindirella (här får man väl göra reklam?)....med en fantastiskt serviceinriktad personal, otroligt god mat och sovkorridorer som var tystare än mitt eget sovrum hemma...trädet utanför fönstret ockuperas just nu av en näktergal....och alla ni som haft en sån utanför sovrumsfönstret vet vad jag pratar om.....de, i sin jakt på en maka, bryr sig nämligen inte om vilken tid på dygnet det är....de är defenetivt nattraggare...åter till båtresan. Om man bortser från på- och avstigning (som alltid kan jämnföras med storrea på IKEA)....var hela upplevelsen helt fantastisk. Nu hade väl SMHI en del i den samlade upplevelsen.....de hade för en gång skull rätt vad gällde vädret och vad är bättre när man är till havs än ca 6 sekundmetrar i vind och strålande solsken??? ...Inte mycket som slår det inte.

Inga kommentarer: