11 maj 2008

....en pensionärsport...???


...boule.....jag spelar boule. Är det en pensionärsport???...I så fall är jag väl pensionär. Det är i väldigt kul att spela boule. Vi är ett gäng som spelar två gånger i veckan. Okey, medelåldern är väl så där 65 och det är rätt intressant att känns sig som minsting.......


Alla säger att de spelar för skoj skull och inte av vinnarintresse.......jag undrar jag.....visst sjuder luften av vinnarvilja. Eller tar jag så fel???......Nej jag tror inte det. Vuxna människor verkar ha ett stort behov av att dölja sin vinnarvilja. Varför???....Är det fult att vilja vinna???


Jag vill vinna allt!!....Rikedommar kärlek och lycka......Kan man vinna det???


Bild: ......med detta klot kan man vinna eller försvinna.......så även i livet.....jag föredrar att vinna....

Inga kommentarer: