4 okt. 2010

Inte en förlorad dag......


"Varje dag som man inte lär sig något nytt är en förlorad dag."

Kloka ord jag läste någonstans någongång. Och det är få dagar som jag inte lärt mig något nytt, det må vara något litet men dock något nytt för mig.

Idag har jag lärt mig något nytt. Jag har sett hur en rättgång, del av den i alla fall, i Tingsrätten går till. Jag var kallad som vittne och då får man baske mig se till att vara där annars kostar det böter, 2000 kronor skulle det kosta mig om jag uteblev utan laga förhinder. Vilket i stort sett innebar eget dödsfall.

Jag var lite nervös, har nog sett för många domstolsserier på tv, trodde jag skulle bli riktigt grillad. Men det var lugnt alla, utom en, var trevliga och tillmötesgående och det var bara att svara på frågorna så gott jag kunde.

Satt kvar och lyssnade på slutpläderingarna och då blev det lite tv-likt, faktiskt. De är rätt slipade de där åklagarna och advokaterna

Summa sumarum....det var en upplevelse och jag lärde mig något nytt, i dag med...

Inga kommentarer: