16 maj 2010

Grillbesvär........



I går annonserades det "ballkongväder" till kvällen. Yes, här ska grillas tänkte jag. Slet upp några köttbitar ur frysen och la dem i marinad. Tog också fram korv till "ungen".
Framåt sju-tiden startade jag upp min eminenta elgrill på ballen. In i köket för att hämta korven som skulle grillas först.
När jag kommer tillbaka ut på balkongen hade grillen dött. Va tusan, tänkte jag. Vad har hänt? Den verkade inte få ström. Det hör till saken att jag tar el från sovrummet innanför balkongen, men där verkade det inte vara något fel då jag hade radion igång för att få lite stämningsmusik under grillningen. Testade taklampan, som också fungerade.
Jaha, då hade väl min gamla vän lagt av då, sa jag för mig själv och matlagningen fick ske på spisen istället. Inte alls lika mysigt och gott.

När jag senare skulle gå till sängs visade det sig att inte heller sänglampan fungerade, den går på samma vägguttag som grillsladden. Aha, ett ljus gick upp. Ut i hallen och ja visst, där hade det gått en säkring. När jag bytt den fungerade både sänglampan och grillen.

Det visade sig att det fanns en säkring som tydligen bara gick till just det vägguttagen i sovrummet!!!! All annan el fungerade ju i sovrummet!!! Är inte det lite underligt???

Tänk att det fortfarande finns saker som förvånar mig!!!

.

Inga kommentarer: