5 mars 2010

Phu....en sån dag ( men den slutade bra)


Den började bra också i och för sig. Sovmorgon, skönt.
Men sen började det, ungen skulle till tandläkaren jag hade lovat att skjutsa honom och bilen stod på parkeringen. Fast den syntes inte. Jag hade inte använt sen i söndags så den var både nersnöad och igenfrusen.
Det tog mig 15 minuter att bara komma in i den. Det gick åt både låsolja, sån där som även ska tina låsen, pytsan vad den gjorde......och eldning av nyckel, mycket effektivare. Väl inne fick jag tag i snöborsten, en snöskyffel hade varit bättre, men nu fanns ingen sådan så det var bara att skyffla snö med borste och det var ju inte gjort i en handvändning precis.

Nästa problem, sonens spel. Ett dataspel han beställt från cdon i oktober 2009. Först skulle det komma i november sen har det skjutits på fram till 4 mars. Jag fick mail den 3:e från cdon att de skickat spelet. Jag fick sms av posten den 3:e att de mottagit brev från cdon. Den 4:e vaktade sonen brevlådan, inget brev kom. Den 5:e vaktade han igen, inget brev kom. Va f-n, att det inte alltid fungerar med brev över natten kan jag förstå men att det ska ta mer än två dagar.....näää där går gränsen.
Den rabiata morsan ringer posten. De har aldrig hört talas om att de skickar ut sms om brev????? Så det måste ha varit något postspöke som skickat det. (Jag läste upp det för dem i telefon) De lovade efterlysa brevet och återkomma.
Till slut ringde de och sa att de kommit hit först idag...två dagar för sent....hmmm....de sa också att det var B-post....skitsnack, cdon tar betalt för a-post (och det visade sig när jag fick brevet att det var a-post) Jag fick själv hämta det på posten annars hade de inte delat ut det förens måndag.

Dottern och barnbarnen kom hit....bra sak......vi fixade mat och skulle äta tillsammans när hennes sambo slutade sitt jobb.
Han kom med blommor och vin till mig.....*ler stort*.....snacka om svärmorsdröm....en underbar tulpanbukett och ett mycket gott vin.
Men så var det ju den här otursdrabbade fredagen.......jag skulle naturligtvis provsmaka vinet till maten....korken gick sönder......och det slutade med att jag fick trycka ner resterna av korken i flaskan....suck.
Flaskans innehåll fick silas genom ett melittafilter......men gott var det.

Sammanfattat var det ändå en bra dag, som alltid när barnbarnen kommer på besök. Lillgrabben är ett charmtroll utan dess like och i vanliga fall är lilltjejen det också men just nu bråkar tänderna med henne och det är bara mamma som gäller. Mormor får bara på nåder hålla.
Det är en jobbig period för dottern, jag hoppas det går över snart.

I morgon är det lördag, sovmorgon väntar.....skööööönt.

- - - -

Inga kommentarer: