7 maj 2009

....Redan torsdag


Vart har den här veckan tagit vägen???


Det har varit mycket på jobbet den här veckan, budgetuppföljning. Jag som gillar att trixa med siffror tycker det är kul. Men nu känner jag att hjärncellerna inte riktigt hänger med längre, måste vara åldern. Kvällarna har också gått av bara farten. Ridlektioner både tisdag och onsdag. Jättekul.


Den här kvällen ägnar jag åt en annan fyrbent krabat. Jag har besök av, är barnvakt till, en liten Pumivalp. Sååååå söt och som alla småttingar är det full fart. Han är nyfiken på allt, fascinerad av fiskarna i akvariet och otroligt kelig.

Just nu har han slagit ihop på golvet, sover som en stock och störs inte av något. Bara tassarna som fladdrar lite i drömmen.


Jag får väl se hur länge det är lugnt. När han vaknar är det nog bäst att ta en tur ut på gräset.


- - - -

2 kommentarer:

Raija Wernkvist sa...

Glad att jag fann din blogg.Humor och glädje och fyrbenta vänner.Kommer att besöka dig med jämna mellanrum för du ÄR en härligt inspirerande människa.Tack

Cora sa...

Tack :o)))
(känner att jag blir lite generad och prestationsångesten rullar in) men jag är glad, jätteglad för de orden.
Tack