1 maj 2009

...En smak av sommarstuga


Jag har tillbringat dagen i en kollonistuga.


Jag trodde att jag skulle få en dag för mig själv. Jag bedrog mig.


Självklart läckte informationen om att jag fått låna en kollonistuga över helgen. Resultatet blev att alla barnen fick ett våldsamt behov av att umgås med mamma. Men det gjorde ingen. Det är klart man gärna delar en fantastisk dag med sina barn och barnbarn.


Men det var en dag inte helt utan krav. Det första dök upp redan på morgonen, när jag satt mig vid trädgårdsmöbeln med kaffe och korsord. Tjipp tjipp, sa det. Tjipp tjipp. Uppfordrande.

- Javisst ja. Måste ju mata fåglarna, det är de ju vana vid.

In i stugan och letade efter något att beveka de ettriga gråsparvarna med. Hittade lite bröd som jag smulade och kastade ut.

Men oj, vilken blick jag fick. En blick som sa: VA, INGEN OST???

Bortskämda, det är va de är de där fåglarna.


Det har varit en underbar dag och sonen som var med hade klätt sig i short, med ben som inte sett solen på flera år, klagar över klåda och solbränna....hihi.


- - - -

Inga kommentarer: