20 apr. 2009

..I morgonsoffan


Perfekta föräldrar. Finns det???

Nej jag tror inte det och det är nog en jäkla tur det. Tänk er ett föräldrapar som aldrig gör några misstag. Visst låter det tråkigt.

Ändå strävar dagens föräldrar efter att bli de första perfekta föräldrarna.
Det säljs en massa böcker om barnuppfostran och nu har det kommit en till. Den är skriven av Martin Forster och han medverkade i morgonens tv.

När jag började lyssna, negativt inställd (han var ju en man utan egna barn) Vad kunde han ha att komma med? Jag fick efterhand rejält omvärdera mina fördomar. Det han sa, det som boken tydligen innehåller var rent sunt förnuft. Det lät väldigt bra.

Men jag kan inte låta bli att undra. Behöver man köpa en bok för att använda sunt förnuft?
Mer om Martin Forsters idéer:
Fem gånger mer kärlek

.

Inga kommentarer: