16 jan. 2009

.....sjätte dagen


Det är sjätte dagen och något har hänt. Jag är pigg, oförskämt pigg. Trots den ihållande snuvan skuttade jag ur sängen i morse och gick med lätta steg till jobbet. Underbar dag, tänkte jag.

Vet inte om det beror på kostomläggningen eller om det är allt för tidiga vårkänslor. Strunt samma det känns underbart att vara pigg. Jag fortsätter ett tag till att hålla mig undan från kolhydraterna.

Det är inte så svårt faktiskt. Jag håller mig mätt mycket längre på mindre portioner. Det jag saknar mest är mina havrefras i morgonyoghurten. Jag vill tugga på nåt till frukost. Inom LCHF rekmenderar man bacon och ägg till frukost. Men där är jag inte riktigt än, jag kan inte se mig själv äta bacon och ägg kl halv sju på morgonen. Det är på tok för tidigt.
Bacon och ägg till frukost kan man äta om man sovit på hotell eller är på kryssning. Sen frukost och lite "dagen efter" DÅ kan jag äta bacon och ägg plus en hel massa annat.

Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer: