1 dec. 2008

....Äntligen advent...


Nu är julen nära.
Jag tror inte jag är ensam om dessa blandade känslor inför julen. Det är nog fler än jag som ser fram mot dessa fyra kommande veckor med en skräckblandad förtjusning.
Skräck 1..... Jag har inte handlat julklappar
Förtjusning 1..... Igår kväll gick T och jag en promenad i villakvarteren, beundrade och förfasade oss över de olika adventsutstyrslarna.
Skräck 2..... Jag har inte ens tänkt ut vad jag ska köpa för julklappar....huuuu.
Förtjusning 2 ...... Jag bara älskar alla dessa lampor överallt och nu har de (kanske) lovat snö i veckan (den förra försvann så rysligt fort..suck).
Skräck 3..... Måste städa, måste städa, måste städa.....det blev inte mindre skräckfyllt fast jag upprepade det. Där stöp teorin om att man kan skriva av sig sin nojor.
Förtjusning 3.... Snart (ganska) kommer tomten med alla fantastiska julklappar.
Skräck 4..... Tänk om jag inte får något jag egentligen vill ha!!! Vad gör jag då??? Ler och ser nöjd ut ändå eller kommer besvikelsen lysa igenom.
Förtjusning 4..... Långledig!!!!! Det ska bli sååååå skönt.

Dvs en helt vanlig advent. Fyra veckor av berg och dalbana. Jag bara älskar den här typen av berg och dalbana. Jag är aldrig så levande som nu med "julens grogg". En del hysteri blandat med lite ont i magen och en stor skvätt lyckorus.

Inga kommentarer: