13 dec. 2008

....jag fick tid...som jag bad om...


Jag fick en särskild tid, en tid jag inte ville ha.

Man ska vara noga med vad man önskar sig det har jag den senaste veckan lärt mig. Fram för allt specificera sin önskning noga i detalj så inga missuppfattningar kan uppstå.
Så här blev det.
Influensa. Den modellen som får mig att leta efter telefonnumret till Farmek i katalogen. Ville beställa nödslakt av lidande varelse.
Och som starkt lidande varelse vill man att tiden ska gå fort som man kommer fram till läget när man åter ser ljuset i tunneln. Men då. Då slår önskningen in. Varje dygn av frossa, febersvettningar och smärta i allt från hårrötter till nageltrånget på stortån blir helt plötsligt jättelångt. Jag fick mer än jag önskade. Jag önskade 30-timmardygn och fick extra. Jag tror de var 48 timmar på varje dygn. 48 timmar av "tyckasyndommigsjälvdygn".

Nu är jag nästan tillbaka, ljuset skymtar i tunneln och jag strävar sakta åt rätt håll. Jag ska tänka mig för i fortsättningen, tänka väldigt noga på vad jag önskar mig.
Jag är inte dummare än att jag lär av åtminstånde några misstag.

Inga kommentarer: