18 nov. 2008

...funderingar om livet, över ett glas vin....


Jag tror på reinkarnation. Jag tror på återfödelse. Varför?
Jag vill tro att mitt liv har någon mening och jag tror att jag är här, just nu, för att lära mig något. När jag skall återfödas väljer jag en familj som kan ge mig de erfarenheter jag saknar från föregående liv. Det tror jag på.
Kalla mig flummig eller feg. Jag tror faktiskt på detta. En stor tröst för mig var, den dagen jag läste om att själen väljer familj för återfödandet, väljer för att skaffa sig den erfarenhet den behöver.
Jag var småbarnsförälder just då och det kändes som en befrielse att tro på att mina barn valt att växa upp med en smått kaotisk, icke bullbakande mamma. Tack för det.

Vad har jag då lärt i detta livet, som jag kan ta med mig till nästa. Nja, kanske att vara lite mer ödmjuk inför livet (åtminstånde inför ett glas vin).

"Budda, den upplyste. Jag undrar om jag någonsin blir tillräckligt upplyst. Känns extra svårt i novembermörkret.

Inga kommentarer: