4 okt. 2008

....yeaaa.....lördag....

Loppis!!! Jag åker ofta på olika loppisar men den jag var på idag var speciell. Ett helt hus! Jag vet inte om själva huset också såldes på loppis (frågade inte) men annars var allt till salu. Gardiner som hängde uppe. Mattorna på golvet. Soffor och bord, ja t o m en dörr.Tre rum och kök, all inredning. Det var häftigt. Efter loppisen stannade vi på ICA Maxi för lite lunch. Där underhöll barnbarnet hela serveringen med sin utrop (han är bara 10 månader men ett riktigt charmigt busfrö) och hojtande.

Väl hemma igen flög inredningsfreaken i mig och jag möblerade om hela sovrummet. Sonen anmärkte (då han åter igen fick hjälpa till att bära): - Ska du flytta om igen? och Den där tavlan har jag ju nyss hjälpt dig skruva upp.
Jag: Ja ja jag vet men det blev inte bra. Sonen bara suckar och hjälper mamma. Han inser väl att det inte är någon idé att diskutera moderns galenskaper.

Modern blir nöjd med ommöbleringen och firar med en (eller två) martini.... SKÅL för lördag.

Bara älskar den här reklamen........






Inga kommentarer: