19 okt. 2008

...mina röriga tankar......



Nu kryper "skrivkrampen" efter väggarna. Endast med en järnvilja kan jag hålla den där. Tangenterna på min dator går segt som sirap, de vill inte riktigt forma de ord som borde formas. Eller borde de formas? Jag vet inte.
Vad gör jag när jag huvudet fullt med tankar jag vill dela med världen? Jo, jag gör nog det ända rätta, jag behåller dem för mig själv. Jag tror inte världen skulle uppskatta mina tankar idag.
Så röriga. Om de skulle speglas i en matematisk graf blev nog betraktaren sjösjuk.
Usch vad jag svamlar, jag tror inte det blir något klokt skrivet idag så jag får stjäla något istället.

Kom tanke
(svenska dikter)

Kom tanke
och överskölj mig
med inspiration.

Sortera visorna
och ge musan plats att
briljera
Kom tanke
och föd klang
över pulpeten
i min värld
där ordet
härskar.

Kom tanke
och lev med mig en stund.


Göran Hansson

Inga kommentarer: