9 okt. 2008

...tidsförvirrad....


F-n vad trött jag är. Måste vara hösttröttheten som satt in. Det är underligt hur man reagerar på att det är mörkt om morgonen när man måste stiga upp. Jag vill inte stiga upp när det är mörkt.
När det är mörkt är det natt. När det är natt ska man sova. Så är det bara.
På mitt jobb har vi sommar och vintertid. Vi jobbar längre dagar på vintern och kortare på sommaren. Är det riktigt klokt egentligen???.... Borde det inte vara tvärtom???... På sommaren är det gott om kvällstid även om man jobbar länge. På vintern är det kväll redan innan man slutar. På sommaren är det mer än ljust när man vaknar och ska börja jobba. På vintern får man släpa sig upp mitt i natten.
Jag tror jag vill ha vintertid på sommaren och sommartid på vintern.

Det kanske skulle jämna ut temperaturen också. Lite varmare på vintern och lite svalare på sommaren. Skulle passa mig väldigt bra......

Inga kommentarer: