18 sep. 2008

...vad är vi värda????


Samtal på jobbfikat. A: - Har ni provat den nya "mousetrappern" vi har för påseende?
B: - Jaaa, den var skitbra, vi ska nog beställa sånna till oss.
Jag: - Vi har redan köpt sånna från ett annat ställe där var de 2000 kronor billigare.
B: - Vad hette stället som sålde den här vi har på prov? Kan vi kontakta dem själva eller ska det gå igenom en uppköpare??
A: - Nej det var bara en kille som tog kontakt med mig och sa att vi fick ha ett på prov.
Jag: - Från xxxxx kan man köpa dem mycket billigare ända skillnaden är att de är svarta.
B: - Vi ska nog köpa sånna, jag börjar få ont i nacken och armen.
A: - Ja det är väl investerade pengar 3000:- har man snart tjänat in om man slipper sjukdagar.
Jag: - Hallå, de behöver inte kosta mer än 1000 kronor.
B: - Jag kommer upp till ditt rum och kollar in din.

Lite senare. B:- Ja men den ser ju precis likadan ut. Den duger till mig.
Den duger till mig..... Varför skulle den inte det? Den är ju likadan!!!!
Är man mer värd om man på företagets bekostnad får köpa något som är likadant men som kostar mer än dubbelt så mycket?????

Inga kommentarer: